Adformatie over weblogs
Gisteren een aardig stuk over weblogs in Adformatie, genaamd Blog Business. De vraag wordt gesteld of weblogs kunnen worden ingezet voor marketing. Een leuke quote:”Een weblog biedt de adverteerder de segmentatie van een tijdschrift, gecombineerd met de meetbaarheid van Internet.”Er wordt een aantal voorbeelden gegeven over hoe je als marketeer gebruik van kunt maken. Bottom line is eigenlijk dat je de kracht van de discussie zelf moet weten om te buigen in jouw voordeel. Zorg dus dat er over je wordt gepraat en zie kritiek als feedback. Doordat je via het weblogs in gesprek gaat met je doelgroep, kun je draagvlak voor je produkt/ onderneming vergroten. Dit in gesprek komen met je doelgroep is iets waarvan het marketingvak overigens al jaren doorspekt is, maar het weblog geeft dit in mijn optiek een nieuwe impuls.
Een opvallende opmerking wordt gemaakt door Anders Floor van Interaction with a bite. Hij ziet het weblog als een podium voor het eigen ego van de weblogger en hoewel zijn insteek voor mij een negatieve klank heeft, heeft hij daar wel grotendeels gelijk in. Betrokkenheid zou echter ook een motivator kunnen zijn voor het actief deelnemen aan weblogs over bepaalde onderwerpen.
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home